Spot-On Visuals

View Original

Webinar laten organiseren, waar let ik op?

Betrouwbaarheid, kwaliteit en technische kennis.


Daar komt het toch wel een beetje op neer.


Misschien ben je op zoek naar een goede, efficiënte manier om te communiceren met je partners, personeel of andere. Misschien wil je wel een nieuw product lanceren. of misschien heb je nog een andere toepassing in gedachte. Met een webinar kan je vele kanten op.
Maar hoe begin je aan zo’n webinar? Dat werkten wij voor je uit. Met ons vast team deden we al webinars voor bv Ikea of Auping.

Webinars zijn enorm technisch en mogen niet fout lopen. Niemand aan de andere kant van het scherm wil wachten op een technisch defect.

1: Multicam of niet?
Het is belangrijk om een budget uit te werken en dit met ons te bespreken. Zo weten we of we met meerdere camera’s kunnen werken of niet. Meerdere camera’s (ook wel multi-cam genaamd) zorgen voor een dynamische stijl. Maar ze hebben wel een kostenplaatje.

2: Hebben mijn partners wel de technische achtergrond om dit tot een goed einde. te brengen?
Bij Spot-on hebben we een vast team die dit telkens tot een goed einde brengt. Vaste geluidsman, cameramannen, regie, producer… Zo zijn wij altijd zeker van onze kwaliteit op set. Want als er iets is wat je niet wil dan zijn het wel verrassingen bij een webinar.

3: Wanneer wil ik live gaan?
Live gaan doe je niet op 5 minuten. Ons team overnacht meestal in de buurt als een livestream vroeg moet doorgaan. Reken gemakkelijk 3 a 4 uur opbouw en testing. Ben je niet helemaal zeker van je stuk? Begin dan live uit te zenden in de namiddag. Zo heb je voldoende tijd.

Heb je nog vragen over webinars? Laat het ons weten. We helpen je graag verder!

Tot snel,
Spot-on visuals

Jeroen Gijselinckx Fotograaf bij Spot-on

Livestream Auping

Loic van Impe Livestream ikea

webinar Voor Ikea.