Udav krit - beauty

Udav krit aka Kruidvat

Marketing stunt van Oona agency

BEAUTY SHOOT IN HET GROOTSTE GEHEIM

In januari kregen we een telefoontje van OONA Antwerpen… Of we een gaatje vrij hadden in onze planning voor het fotograferen van een nieuwe make-up lijn. Maar het was allemaal nogal vaag en mysterieus. Het project kreeg de werknaam FIKA maar het werd nadien UDÄV KRIT. We kregen zelfs een geheimhoudingscontract te ondertekenen met schadeclaims bij het verbreken ervan…

We hadden al eerder met OONA samengewerkt en dat was heel goed bevallen! Dat gevoel had OONA gelukkig ook, want ondertussen mochten we voor hen al enkele projecten fotograferen en korte filmpjes maken. We doen voor hun vooral reclamefotografie voor online gebruik, al kan dat last-minute wel eens wijzigen.
OONA is een PR-agentschap met de klemtoon op social media en heeft kantoren in Amsterdam, Gent en Antwerpen. Ze groeien zo snel dat ze het haast zelf niet kunnen geloven! We zijn heel dankbaar dat we partner mogen zijn van dit jong en dynamisch team.

Terug naar UDÄV KRIT. In onze studio te Borgerhout werd duidelijk hoe omvangrijk dit project eigenlijk was. Zelfs fotograaf Jeroen kreeg het even benauwd met dat grote team in de studio. Hoewel reclamefotografie onze specialiteit is, is het soms toch een reality check als alle componenten samen komen.

Nigel van OONA had een plan uitgedacht om een nieuw luxe make-up merk te lanceren onder de naam UDÄV KRIT (en even achterwege gelaten dat dit het huismerk van KRUIDVAT was). Met behulp van influencers en modebladen gingen de geruchten als snel de ronde. UDÄV KRIT werd een echte hype! Er werd zelf een pop-up winkel geopend op de Meir met onze product fotografie als etalage!

Make it stand out EDITING LIKE A PRO: PHOTOMONTAGE

Er duiken natuurlijk een aantal problemen op bij het lanceren van een ‘geheim’ merk. Eerst en vooral natuurlijk: de naam KRUIDVAT mocht niet op de producten staan. De producten werden dan ook zonder opdruk gefotografeerd. OONA zorgde ervoor dat het UDÄV KRIT-logo er op kwam, en wij zorgden voor de finale KRUIDVAT logo’s.

Hiernaast zie je 2 voorbeelden: de foto bij opname (zonder logo’s). De foto met tijdelijk UDÄV KRIT logo en nadien de foto met het uiteindelijk KRUIDVAT logo. Niemand heeft gemerkt dat dit gephotoshopt was, dus dat is een aardig staaltje fotomontage van zowel Art Director Julie van OONA als van onze fotograaf en photoshop specialist Jeroen hier bij SPOT-ON. Dat de foto’s uiteindelijk als etalagebedrukking gebruikt werden, was eigenlijk niet op voorhand beslist. Maar de klant was zo blij met het resultaat van de product-en reclamefotografie dat het gewoon, letterlijk, breed uitgesmeerd werd op De Meir!

Het tweede risico was natuurlijk dat dit echt geheim moest blijven. Maar omdat OONA alles goed voorbereid had, is dit niet gebeurd. UDÄV KRIT had een eigen branding, website, instagram en facebook account werd echt benaderd als een duur en luxueus make-up merk.

 

POP-UP WINKEL OP DE MEIR

Het was haast een echt dekmantel, deze pop-up shop op De Meir in Antwerpen! Op 11 maart konden genodigden hier naar de launch komen van het nieuwe luxe make-up merk UDÄV KRIT. Uiteraard was dit een cover-up voor het make-up merk van KRUIDVAT, maar dat wist niemand naast enkele medewerkers van KRUIDVAT zelf, de collega’s van OONA, wij bij Spot-on en een 2-tal essentiële influencers.

Dankzij onze Spot-On product-en reclamefotografie en beauty shots, was het plaatje compleet. Er was een echte launch georganiseerd met DJ, hapjes, ruimte voor een selfie en make-up artists die je perfect opmaakten met de UDÄV KRIT producten.
En natuurlijk onze foto’s die overal schitterden!

Maar eerst… een inleidende video! Daarin werd alles uit de doeken gedaan. UDÄV KRIT was eigenlijk KRUIDVAT (zie je het anagram?). Enkel het logo en de prijs veranderde. De 100% vegan kwaliteit blijft hetzelfde! En vanaf nu dus te koop in alle KRUIDVAT winkels.

VERBLUFFENDE RECLAME- EN PRODUCTFOTOGRAFIE

Voor fotograaf Jeroen was dit een hele leuke ervaring en iets om af te vinken. Een super tevreden klant en een leuke samenwerking maakt dat dit gewoon één van de leukste opdrachten was tot nu toe.
Het is vooral fijn om te zien hoe een goed bedacht plan, helemaal tot zijn recht komt door de samenwerking van verschillende professionals. Ieder deed was hij of zij het beste in was, en dat is het principe van Spot-On ook.

Dankzij de technische bagage van onze productfotograaf en de ervaring in de modefotografie, was die gewoon een hele leuke combinatie voor ons. De zachte kleuren, perfecte styling en het model met de scandinavische looks was gewoon om handen en vingers af te likken. De kleur van de backdrop was op voorhand met OONA besproken en door Anneleen in huis gehaald zodat er eigenlijk niets kon mislopen.


BEHIND THE SCENES VIDEO

We hebben wat extra werk gestoken in een ‘behind the scenes’ verhaal. Yoeri van OONA maakte enkele videobeelden en we hebben ze in een filmpje gegoten. Je kan zien dat het vaak proberen en ook prutsen is om de objecten en styling perfect te krijgen.

Er zijn enkele vaste waardes die je in huis moet hebben: satéprikkers, tandenstokers, pincet en kleefgom. Ook werken met handschoenen is vaak aangeraden om geen vingerafdrukken achter te laten. We vragen ook altijd om meerdere stuks van elk artikel mee te nemen zodat er zeker altijd enkele tussen zitten zonder foutjes.

Dit project is gewoon supergoed verlopen dankzij een fantastisch team! Credits onderaan.

Heel blij met weer een SPOT-ON resultaat!


CREDITS

Productfotografie en beauty shots: JEROEN GIJSELINCKX
Post-Productie: JEROEN GIJSELINCK en JULIE VAN DEN MEUTTER / OONA
Styling: NIGEL OOMS / OONA
Studio: SPOT-ON VISUALS
Productie: OONA Antwerpen

Klant: KRUIDVAT BENELUX
In opdracht van: OONA Antwerpen
Concept en PR: OONA Antwerpen

BTS footage: YOERI JONKER / OONA
BTS montage: JEROEN GIJSELINCKX